גוגל או פייסבוק, מה עדיף?

הבלוג שלנו

פרסום ב-Google לעומת פרסום ב-Facebook


אחת השאלות הנפוצות שאנו נתקלים בהם מלקוחות חדשים היא היכן כדאי לי לפרסם, Google או Facebook?

למעשה השאלה הזו מורכבת מדי ובנויה מהרבה מאוד גורמים כגון תחום העיסוק, יעדי הקמפיין, שיקולי תקציב ועוד.

Google ו-Facebook הן מעצמות אינטרנט. לגוגל יש את מערכת Google Ads ולפייסבוק את מערכת Facebook Ads.

במבט ראשוני אפשר להתבלבל ולחשוב ששתי מערכות מציעות את אותו שירות ובעצם מתחרות אחת בשניה, אך לדעתנו, לא רק שהן לא מתחרות אחת בשניה, הן משלימות אחת את השניה.

ננסה להסביר בצורה פשוטה דרך דוגמא, מבלי להרחיב על כל הפונקציות הקיימות בשתי הפלטפורמות.

נניח, ויש לכם חנות פרחים בפתח תקווה ואתם צריכים להחליט היכן אתם הולכים לפרסם אותה.

אז יש 3 אפשרויות:

  • להקים קמפיין ב- Google Ads
  • להקים קמפיין ב- Facebook
  • להקים קמפיין משולב בשתיהן

מרביתנו, כאשר אנו מחפשים מוצר ספציפי כגון "חנות פרחים", ניכנס לגוגל ונחפש את המונח "חנות פרחים בפתח תקווה" (או משהו בסגנון) ונבחר מאחת האופציות שגוגל יציג לנו. בודדים, אם בכלל, האנשים שיחפשו את המונח בשורת חיפוש בפייסבוק.

וזו בדיוק הנקודה, הפילוח בגוגל נעשה על ידי בחירת מילות מפתח, מונחי חיפוש ומיקום גיאוגרפי, ז"א שאין לנו שליטה מי יראה את המודעה שלנו, אלא רק אילו מילות מפתח ומונחי חיפוש יציגו אותה ובאילו אזורים.

אז אם המטרה שלנו היא שאנשים שמחפשים לרכוש פרחים בפתח תקווה יראו את המודעה, גוגל הוא המקום שלנו.

אבל מה קורה עם האנשים שלא חשבו על לקנות פרחים (ולכן גם לא חיפשו בגוגל) האם הם לא לקוחות פוטנציאלים? כל איש מכירות יודע, שלמכור מוצר למי שתכנן לקנות - זה הכי קל שיש ואי אפשר להתבסס בעסק רק על אוכלוסיה כזו. החוכמה היא לקחת את האנשים שלא תכננו לקנות פרחים ולפתח אצלם את הצורך.

וכאן נכנסת פייסבוק לתמונה.
יושב לו גבר, שגר בפתח תקווה, בעבודה או בבית, מרפרף בפייסבוק משיעמום ללא שום מטרה מוגדרת ופתאום רואה מודעה של חנות פרחים בעיר שלו עם כותרת "לא צריך סיבה מיוחדת כדי לפנק את האישה בזר ורדים אדומים.." או "אין אושר יותר גדול מאישה שמקבלת זר פרחים בהפתעה וללא סיבה מיוחדת.."

ואז הוא חושב לעצמו "הרבה זמן לא קניתי לאשתי זר פרחים ללא סיבה", לוחץ על מודעה, יוצר קשר עם החנות ומזמין זר.

זו דוגמא קלאסית לאיך מפתחים צורך אצל לקוח שלא תכנן בכלל להיות לקוח.

וזו בדיוק הנקודה בפייסבוק, הפילוח לא נעשה על ידי מילות מפתח ומונחי חיפוש, אלא לפי מאפיינים דמוגרפים, גיל, תחומי עניין, השכלה, מקום עבודה, מצב משפחתי, מיקום גיאוגרפי ועוד.

ז"א, אנחנו יכולים לבנות קהל בפייסבוק שיכלול רק גברים שגרים בפתח תקווה, שנשואים או נמצאים במערכת יחסים ולהציג בפניהם את המודעות של החנות פרחים כדי לסקרן אותם, לפתח אצלם צורך ולגרום להם להזמין פרחים. (או לחילופין, להיות אצלם בתודעה, וכאשר ירצו להזמין זר פרחים..שידעו למי לפנות).

כפי שצויין בתחילת המאמר, ישנם עוד הרבה שיקולים, שצריך לקחת בחשבון וזה גם משתנה מתחום עיסוק אחד לאחר, אבל מקווים שהדוגמא הייתה מספיק ברורה כדי להמחיש את הרעיון.

לדעתנו, קמפיין משולב Google + Facebook היא האופציה הכי טובה. היא גם פונה לקהל שרוצה להזמין פרחים במיידי וגם פונה לקהל חדש ועתידי.

פרסום ותכנון קמפיין מקצועי, ימקסם לכם את התוצאות ויחסוך לכם לא מעט כסף על טעויות, שאתם עלולים לעשות.

כאשר בונים תוכנית שיווקית, אנו לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים הנדרשים ביחד עם התקציב והיעדים שרוצים להגיע אליהם ובהתאם לזה מחליטים ביחד היכן לפרסם, לכמה זמן ואיך לחלק את התקציב בין הפלטפורמות.

לאלה שרוצים לפרסם לבד, אנו ממליצים בהתחלה לצמצם את הקהל בפייסבוק לכמה שיותר קטן וספציפי, ובגוגל לעבוד עם מספר מצומצם של מילות מפתח בהתאמה מדוייקת.

מאמרים נוספים


מודעת קרוסלה – עשר מודעות במחיר של אחת
אחת המודעות הפופולריות ביותר בפרסום בפייסבוק היא מודעת הקרוסלה
למה לפרסם את העסק שלי בפייסבוק?
בעלי עסקים שואלים את עצמם האם כדאי להם לפרסם בפייסבוק. אנחנו חושבים שכל עסק חייב לפרסם את עצמו ומוצריו בפייסבוק. לפניכם 7 סיבות למה זה כדאי.
שתף עם חברים
     Facebook
     WhatsApp
     Linked In
     Twitter
צור קשר מהיר
     Messenger
     WhatsApp
     E-Mail
אנחנו ברשתות
     Facebook
     Linked in
     Instagram
     Google
     Youtube